Thursday, November 11, 2010

~ akan sampai waktunya ~



Hampir 15 thn aku tunggu waktu nie.. ..rindu yg telah lama terpendam dlm diri..
mgkin korang jugak pernah mengalami suka duka.. dah 1001 kenangan masa korang blajar dulu kan.. almaklumlah dulu aku duk asrama so terlalu byk kenangan ngan kwn2..
setiap thun ade jer perkara baik dan buruk berlaku dr aku form one smp form 5.
pengalaman yg aku xboleh lupa masa aku form 4..
 tapi biarla ianya menjadi sejarah dlm hidup ku dan aku akan ingat smp bila2..
 hari ahad ni hari yg aku tunggu2..
 kalau dulu mkn sama,tidur sama.. time baik2 sgt, time gaduh pun bleh tahan tapi kejap jer...
 time sekolah dulu lau sorang xnak mkn semua satu geng xmkn aper la.. itulah kawan...
 segalanya dikongsi bersama dah mcm adik beradik la..
kalau time study tu lau mood study tu xde mula la ade je benda nak dibuatnye.. tapi lau betul nak study.. blajar smp tgh mlm.. aku rindu time kita bercanda2 di tepi longkang sebab air kat asrama xde.. bngun awal 4.30am.. sbb nak gie bercanda takut org nmpk...
gehati bila ingat balik time tu... setakat denda2 nie biasa dah nama budak baik mesti wat hal kat sekolahkn... denda yg paling wat aku serik smp sekarang adalah menyalin hahahhahha.. korang tau tak cikgu aku yg sorang nie lau nak denda mesti suh menyalin buku...
 duk la kat tiang bendera tu wat keje sekolah.. aduhyaiii benda bodoh je aku rasa.. taubat xnak buat lagi.. malu ngan member2 termasuklah cikgu aku tu...
 and sekarang cikgu tu bangga ngan aku (perasan...) sbb ari tu dia dtg ofis tekejut aku jumpa dia.. dia kata awak dulukn yg sya denda masa sekolah... aduhhhs malu beb...
tapi skrng sy dah menjadi orang cikgu..( laa sangat...) hai lau nak cite nie penuh blog post aku nie kang.. aper pun story nie aku jadikan lipatan kenangan manis dalam perjalanan waktu remaja ku...
 kepada kengkwn yg sama ngan aku dulu ketahuila korang aku rindu korang semua....

No comments: